Jak robić najlepsze zdjęcia produktów na Twój sklep internetowy?

Jak robić najlepsze zdjęcia produktów na Twój sklep internetowy?

Profesjonalnie zrobione zdjęcia to istotny element w marketingu i sprzedaży. Zdjęcia produktów zarówno sprzedają, jak i przy okazji dbają o wizerunek starannego podejścia do biznesu. To właśnie one kreują profil rzetelnego sprzedawcy. Co zrobić, aby w zdjęcia produktów na Twój sklep internetowy były wykonane profesjonalnie?

 

Jak zrobić najlepsze zdjęcia produktów?

 

Profesjonalne podejście do sprawy zapewnia nie tylko skuteczniejszą sprzedaż w sklepie internetowym, ale również szacunek wobec klientów i ich zaufanie. A przecież coraz więcej osób korzysta z zakupów online – można to zaobserwować, zerkając na częstotliwość wyszukiwań w Google takich fraz, jak np. „sklepy internetowe Łódź” czy „zakupy online Poznań”.

Warto więc rozpocząć tworzenie bardziej profesjonalnych zdjęć do swojego sklepu, a w tym przypadku niezbędne będą:

  • Odpowiedni sprzęt – zalecane jest zaopatrzenie się w porządny sprzęt – oczywiście w miarę możliwości i potrzeb. Obecnie zaprojektowane aparaty cyfrowe z obiektywem są w stanie wykonać zdjęcia w wysokiej rozdzielczości i dobrej jakości.
  • Oświetlenie – właściwe oświetlenie umożliwi wydobycie głębi produktu na zdjęciu. Znaczna część zdjęć będzie mogła być wykonana w domowych warunkach przy pomocy odpowiedniego sprzętu.
  • Tło – w przypadku, gdy będzie niekorzystne, wpłynie także na odbiór wśród klientów. Tło z widocznymi innymi elementami może skutecznie odwrócić uwagę od najistotniejszej rzeczy na zdjęciu.
  • Statyw – brak ostrości w zdjęciu natychmiastowo dyskwalifikuje je pod każdym względem. Chcąc zapobiec poruszeniu zdjęcia oraz jego rozmazania, należy zaopatrzyć się w statyw.

Obróbka zdjęć – o czym warto pamiętać?

Zrobienie zdjęcia to nie wszystko. Aby było one bardziej profesjonalne, należy jeszcze zadbać o jego odpowiednią obróbkę. W tym celu warto wziąć pod uwagę takie kwestie, jak:

  • Kadrowanie – istotne, by każde zdjęcie miało identyczny kształt i wymiar. W tym celu należy postarać się zachować jedną formę dla wszystkich zdjęć w sklepie. Przeważnie jest to kwadrat.
  • Cienie i kontrasty – należy zwrócić na to uwagę już podczas oświetlenia naszego produktu w trakcie robienia zdjęcia. Światło powinno być spójne na każdym zdjęciu oraz nie może zaburzyć całej kompozycji zdjęcia.
  • Kolory – zdjęcie powinno mieć kolor zbliżony do oryginału. W przypadku gdy pojawiają się różnice w tym aspekcie, należy dostosować nasycenie w programie graficznym tak, by rzeczywistość była niemal taka sama jak oryginał.