Profesjonalnie zrobione zdjęcia to istotny element w marketingu i sprzedaży. Zdjęcia produktów zarówno sprzedają, jak i przy okazji dbają o wizerunek starannego podejścia do biznesu. To właśnie one kreują profil rzetelnego sprzedawcy. Co zrobić, aby w zdjęcia produktów na Twój sklep internetowy były wykonane profesjonalnie?
Jak zrobić najlepsze zdjęcia produktów?
Profesjonalne podejście do sprawy zapewnia nie tylko skuteczniejszą sprzedaż w sklepie internetowym, ale również szacunek wobec klientów i ich zaufanie. A przecież coraz więcej osób korzysta z zakupów online – można to zaobserwować, zerkając na częstotliwość wyszukiwań w Google takich fraz, jak np. „sklepy internetowe Łódź” czy „zakupy online Poznań”.
Warto więc rozpocząć tworzenie bardziej profesjonalnych zdjęć do swojego sklepu, a w tym przypadku niezbędne będą:
- Odpowiedni sprzęt – zalecane jest zaopatrzenie się w porządny sprzęt – oczywiście w miarę możliwości i potrzeb. Obecnie zaprojektowane aparaty cyfrowe z obiektywem są w stanie wykonać zdjęcia w wysokiej rozdzielczości i dobrej jakości.
- Oświetlenie – właściwe oświetlenie umożliwi wydobycie głębi produktu na zdjęciu. Znaczna część zdjęć będzie mogła być wykonana w domowych warunkach przy pomocy odpowiedniego sprzętu.
- Tło – w przypadku, gdy będzie niekorzystne, wpłynie także na odbiór wśród klientów. Tło z widocznymi innymi elementami może skutecznie odwrócić uwagę od najistotniejszej rzeczy na zdjęciu.
- Statyw – brak ostrości w zdjęciu natychmiastowo dyskwalifikuje je pod każdym względem. Chcąc zapobiec poruszeniu zdjęcia oraz jego rozmazania, należy zaopatrzyć się w statyw.
Obróbka zdjęć – o czym warto pamiętać?
Zrobienie zdjęcia to nie wszystko. Aby było one bardziej profesjonalne, należy jeszcze zadbać o jego odpowiednią obróbkę. W tym celu warto wziąć pod uwagę takie kwestie, jak:
- Kadrowanie – istotne, by każde zdjęcie miało identyczny kształt i wymiar. W tym celu należy postarać się zachować jedną formę dla wszystkich zdjęć w sklepie. Przeważnie jest to kwadrat.
- Cienie i kontrasty – należy zwrócić na to uwagę już podczas oświetlenia naszego produktu w trakcie robienia zdjęcia. Światło powinno być spójne na każdym zdjęciu oraz nie może zaburzyć całej kompozycji zdjęcia.
- Kolory – zdjęcie powinno mieć kolor zbliżony do oryginału. W przypadku gdy pojawiają się różnice w tym aspekcie, należy dostosować nasycenie w programie graficznym tak, by rzeczywistość była niemal taka sama jak oryginał.